10. jan. 2011

Skolelei...

Etter kun rundt en uke med skole er jeg lei!
Det er så mye med skolen og man blir maktløs bare ved tanken på å gjennomføre 1 og et halvt år til med helvette. Jeg forstår meg heller ikke særlig mye på lærere som ønsker å gjøre livet for elevene sine surt!
Det viser kanskje til hvor glade de er i jobben sin, ikke vet jeg. Motiverende for en som allerede er skolelei er det i allefall ikke...

Bare den uken her har jeg prøve i geografi (valgri vippeprøve), historie, tysk, matte og visuelle kunstfag (innlevering av kulltegning). Jeg ser på videregående kun som en nødvendighet for å komme seg videre med utdanning. Hadde det vært et alternativ å bli ferdig med studiekompetanse på et år hadde jeg vært helt med. Tror jeg dropper vippeprøven, men kjenner jeg meg selv rett så sitter jeg oppe halve nattaen og pugger noe jeg senere i livet ikke kommer til å ha bruk for eller huske for den saks skyld.


Liten oppdatering; ble ikke noe geografiprøve på meg da vi fikk studietid i psykologien valgte jeg å dra hjem i og med at jeg ikke følte meg helt på topp! Får ha prøven på fredag, selv om geografilæreren anklagde meg for å SKULKE! Ja, da ble jeg passe dritsur. Føler ikke hun hadde særlig rett til det!!

Meg foran en liten, rustisk gourmet resturant i NH
der de bare bruker lokale og selvproduserte ingredienser.

Legger ved et bilde fra Usa, dit jeg skal om en mnd!
- Alida

1 kommentar:

  1. Livet er ikke lett gitt! skole, er en altfor stor del av hverdagen syntes jeg vartfall, men det kommer vell mest sannsynelig noe godt ut av det også;)

    SvarSlett